Šest z deseti Čechů má nedávnou zkušenost s poruchou domácích elektrospotřebičů
Podle průzkumu BNP Paribas Cardif a výzkumné agentury NMS Market Research má 61 % Čechů v posledních letech zkušenost s poruchou spotřebiče. Nejčastěji se jim porouchala pračka a to mezi 3. a 5. rokem od pořízení.
„Mezi nejčastěji porouchané domácí spotřebiče patří velká bílá technika, a to pračka (40 %), na druhém místě je lednička (21 %) a myčka (16 %). Následuje pak televize (12 %) a sporák (9 %),“ říká Viktor Houška, ředitel produktu BNP Paribas Cardif Pojišťovny. „Co se týče doby, kdy porucha nastala, pak nejčastěji to bylo mezi třetím a pátým rokem od pořízení spotřebiče. Druhým nejčastějším případem to bylo období 6-10 let od nákupu a třetí nejčetnější případ je doba, kdy spotřebič byl ještě v záruce (14 %),“ dodává.
Zákazníci na tyto skutečnosti také přímo reagují. V posledních letech každoročně roste zájem o pojištění prodloužené záruky, které existuje vedle zákonné záruky a prodloužené záruky. Zákonná záruka neboli doslova „zákonná odpovědnost prodávajícího za vady zboží po dobu 2 let od jeho převzetí“ je zákonem daná záruční doba trvající dva roky. Poskytují ji povinně všichni provozovatelé kamenných i internetových obchodů a garantují tak trvání kvality koupeného zboží po tuto dobu. Prodloužená záruka pak znamená, že prodejce prodlužuje zákonem garantované dva roky. „Pojištění prodloužené záruky je speciální pojištění, které chrání kupujícího před rizikem poškození či poruchy nad zákonem stanovenou dvouletou dobu,“ uzavírá Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.