Dopravních nehod ale celkově o 17 procent přibylo. Podle Ušáka na to má do jisté míry vliv letošní dlouhá zima, která negativně ovlivňovala sjízdnost silnic. "U řady řidičů tento jev ale vyvolá návyky bezpečnějšího chování, případně snížení rychlosti. Může to mít tedy i podíl na snížení počtu usmrcených osob," míní Ušák.
Zatím nejtragičtější byla letos nehoda u Dobkovic na Děčínsku, při které 15. ledna zahynuli dva lidé. "Vozidlo Peugeot řízené řidičem s řidičskou praxí tři měsíce vlivem naprosto nepřiměřené rychlosti vyjelo mimo komunikaci. Po střetu s pevnou překážkou došlo k usmrcení jak řidiče, tak jednoho z jeho spolujezdců a těžkému zranění druhého spolujezdce," popsal nehodu Ušák.
Největším problémem, který v Ústeckém kraji komplikuje dopravu, je podle něj chybějící úsek dálnice D8. Ústecký kraj je totiž specifický vysokým podílem tranzitní nákladní dopravy. Nákladní automobily se tu také významně podílejí na dopravní nehodovosti a poškozují silnice nižších tříd. "Až bude tato komunikace stát, významně se uleví obyvatelstvu na Ústecku a Litoměřicku, ale v podstatě i na Teplicku a Děčínsku," podotkl Ušák.
Místo chybějícího úseku dálnice přes České středohoří využívají řidiči silnici 1/30 mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. To je také úsek vážných dopravních nehod. "Absence dálnice stojí ročně mezi pěti a sedmi lidskými životy," uvedl Ušák.
Na podzim se má otevřít rozšířený úsek silnice R7, která spojuje Chomutovsko a Lounsko s Prahou. Policie chce právě na Lounsku a Chomutovsku zefektivnit své působení. Chomutovská dopravní policie by nadále působila nejen na Chomutovsku, ale i na Mostecku a Lounsku. Lounští dopravní policisté by podle Ušáka dostaly rychlý vůz a dohlíželi by zejména na rychlost jízdy řidičů na silnici R7.
zdroj: ČTK